• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Aku Baru 14 Tahun..Aku Pernah...Tutttt....

Semakin teruk budak-budak zaman sekarang ini, kisah perihal peribadi suka hati sahaja menulis di dalam mana-mana perisian yang boleh dibaca orang ramai terutamanya internet. Tanpa rasa malu atau takut cerita peribadi serta gambar dimuat turun kononnya gah mahupun rasa bangga dengan tindakannya itu. Ha, ini cerita seorang gadis yang baru berusia 14 tahun mengaku dengan bangga bahawa dia pernah melakukan hubungan seks bersama teman lelakinya itu.

Selepas cerita peribadinya heboh diperkatakan orang ramai di dalam internet, gadis ini mulai rasa tertekan lalu menulis status yang lain.

 "Biarpun kakak aku cakap aku ni bohsia ke apa. Biar orang nak cakap aku ni apa.Suka hati koranglah nak cakap aku ni apa. Aku cukup terseksa hidup macam ini. Apa yang korang nak sebenarnya huh?. Aku nak tanya tu je. Apa yang korang nak sampai buat fanpage bagai? Tak suka aku, SHUT UP AND GO DIE LAH!!"

Mungkin akibat semakin tertekan dengan segala tohmahan yang diterima lalu gadis ini menulis tanpa rasa waras dengan tindak tanduk serta kebodohan sendiri. Tetapi Alhamdulillah.... akhirnya ada perubahan positif yang berlaku ke atas gadis ini setelah isunya tersebar meluas di ruangan maya seperti yang didedahkan oleh banyak blog.

 "Aku berubah bukan sebab orang suruh, aku berubah sebab aku sendiri nak berubah.." Begitulah yang ditulis dalam status FB kepunyaan Gadis yang bernama Adinda Milano Evans. Tahniah TRB ucapkan. Harapan TRB buat gadis ini bukan setakat berubah pakai tudung semata-mata, tetapi perubahan zahir dan batin yang paling utama. Bagus kerana telah menyesali, bertaubat dan menjauhi semua kesilapan masa lalu.

 Jangan pedulikan kata-kata kesat yang memperlekehkan niat anda untuk berubah. Usia yang masih muda ini memerlukan masa depan yang agak panjang untuk berubah, masih ada banyak masa. Itulah hikmah yang Allah janjikan dari setiap kejadian. Andai kata jikalau gadis ini tidak kecoh tempoh hari, mungkin dia akan terus hanyut dalam arus nafsu zina sampai bila-bila. -Sumber

MESTI MAU CUBA!

No comments:

Follow p a a p a a d a by e-mail