• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Bapa borek anak rintik

Pelanggan yang ditahan dibawa ke Balai Polis Damansara Utama untuk siasatan lanjut.

“Saya baru pertama kali datang main, tolonglah lepaskan saya," rayu seorang remaja apabila dia ditahan polis ketika asyik bermain mesin slot perjudian di sebuah rumah di Kampung Sungai Kayu Ara, malam tadi.


Remaja berumur 16 tahun yang mahu dikenali sebagai Beny, mendakwa dia selalu mengikut ayahnya berjudi di situ.

"Ini pertama kali saya datang sendiri. Pertaruhannya hanya 20 sen. Lagi pun tempat ini dekat dengan rumah," katanya.

Beny, yang dibuang sekolah tahun lalu kerana banyak kali ponteng, memberitahu dia berjudi dengan wang yang diberi oleh ibunya.

“Saya minta RM3 sahaja. Saya tipu emak kata hendak beli barang. Kalau menang boleh dapat banyak lagi,” katanya.

Menurut Beny, bapanya hampir setiap hari menghabiskan waktu di premis itu dan telah habiskan banyak wang untuk berjudi.
“Ayah selalu kata main judi boleh cepat kaya. Jadi hari ini saya datang untuk cuba main.

“Mula-mula memang boleh menang banyak, lepas itu sikit demi sedikit duit saya habis,” katanya.

Beny antara 19 yang ditahan dalam serbuan Cawangan Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya bersama Balai Polis Damansara Utama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, pelanggan dan seorang penjaga premis berusia 16 hingga 45 tahun yang ditahan terdiri daripada warga Indonesia yang bekerja di tapak pembinaan di kampung itu.

“Serbuan dibuat melalui risikan dan maklumat orang ramai dan hasilnya 11 mesin judi atas talian, termasuk mesin slot dirampas,” katanya.
Menurutnya, siasatan lanjut mendapati premis judi yang dibuka 24 jam itu mula beroperasi sejak seminggu yang lalu dengan kebanyakan pelanggannya terdiri daripada warga asing.

Semua yang ditahan dibawa ke Balai Polis Damansara Utama untuk proses pemeriksaan dan dokumentasi .
Kes disiasat di bawah 4B (a) Akta Rumah Judi Terbuka 1953.

No comments:

Follow p a a p a a d a by e-mail