• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Lupa bawa topeng...Prompak tutup muka dengan baldi

Seorang pencuri di Bandar Slidell, Louisiana, Amerika Syarikat (AS) lupa membawa topeng untuk menutupi identitinya dari kamera pengawas.

Pencuri itu pun melakukan improvisasi mendadak dan menggunakan baldi untuk menutupi mukanya.Pencuri yang bernama Richard boudreaux itu berniat untuk mncuri wang di sebuah restoran seafood tempat ia bekerja.


Ia pun menyusup ke dalam restoran tersebut pada malam hari ketika semua pekerja sudah pulang.Namun Bodreaux tidak sedar jika dalam restoran tersebut dipasang kamera pengawas. Pemuda berusia 23 tahun itu pun berusaha menutupi mukanya agar identitinya tidak terungkap.

 Awalnya Bodreaux menutup mukanya dengan tangan, namun ia kemudian mencari idea yang lebih bagus. Ia pun mengambil sebuah baldi besar yang ada di restoran seafood itu untuk menutupi kepalanya.

Ia pun berjalan masuk ke bilik pengurusan dan tempat kasir dengan ember ada di kepalanya. Ia pun mebuka mesin juruwang yang ada di restoran tersebut dengan pemutar skru yang telah dibawanya dari rumah.

"Pada mulanya semua berjalan sesuai rencana untuk Bodreaux, ia memakai pakaian penyamaran, sarung tangan untuk menutupi cap jari, dan membawa alat untuk membongkar kaunter. Namun kemudian ia ingat bahawa di restoran itu ada kamera pengawas, "ujar jurucakap polis Slidell.

 Polis pun berjaya melihat sekilas wajah Bodreaux sebelum ia memakai ember. Pihak yang berwajib pun menangkap pemuda itu ketika ia sedang berada di rumah.


No comments:

Follow p a a p a a d a by e-mail