• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Malu Berbogel...Berpakaian Tapi Berbogel

Seumur hidup aku, rasanya tak pernah lagi kalau aku pergi ke shopping complex, aku tak nampak perempuan seksi. Kalau aku tak nampak, mungkin aku lupa sebab masa tu aku kecik lagi. Menjengah dewasa ni, tanpa gagal aku pasti akan nampak perempuan seksi di shopping complex.

Kalau yang kafir tu, kita sedia maklumlah. Tapi, walau sedia maklum macam mana pun, lelaki yang tak gay, goyah juga imannya. Yang tak boleh terima tu, wanita-wanita muslim tu. Berpakaian ketat, sendat yang mungkin membuatkan nafas tersekat-sekat. Mungkin nafas si pemakai pakaian ketat tu tersekat-sekat sebab pengaliran udara tak baik. Si lelaki yang tengok pun boleh jugak mengalami nafas tersekat-sekat sebab gelojak nafsu yang mencanak-canak.


Apa yang perlu kita fokuska adalah, 'ada baiknya' perempuan-perempuan jenis ini terus berbogel saja apabila keluar rumah. Yalah, mereka sebenarnya telahpun mempamerkan segala aset tubuh mereka tak kira bentuk kaki, tangan, badan, buah dada, dan punggung. Mereka cuma membalut aurat saja, bukan menutup aurat. Tapi, apabila disarankan berbogel, pasti mereka malu!

Hadis daripada Abu Hurairah r.a. bahawa Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:

“Ada dua golongan yang akan menjadi penghuni neraka. Aku belum pernah melihat mereka iaitu golongan yang mempunyai cemeti-cemeti bagaikan ekor lembu yang digunakan untuk memukul orang dan golongan kedua adalah para wanita yang berpakaian tetapi telanjang, berlenggang-lenggok ketika berjalan, menarik perhatian orang yang melihat mereka. Kepala mereka bagaikan bonggol unta yang senget. Mereka tidak akan masuk syurga dan tidak dapat mencium bau wanginya. Sesungguhnya bau wangi syurga boleh terhidu dari jarak perjalanan yang sangat jauh.” [HR Muslim no. 3971] Dalam riwayat Imam Malik, ada sambungan hadis ini iaitu: “…Bau wangi syurga dapat dihidu dari jarak 500 tahun perjalanan.” [Al-Muwatta’, no. 1421] 

Inilah kekeliruan yang membunuh. Mereka malu untuk berbogel apabila keluar rumah, tapi mereka tidak malu untuk BERPAKAIAN TETAPI BERBOGEL. Inilah akibatnya apabila anasir-anasir jahat daripada kaum kafir dengan mudah menerobos dalam kehidupan masyarakat hari ini. Apa saja fesyen yang diperkenalkan hari ini, umat Islamlah yang rata-rata menjadi 'pendokong' kepada fesyen itu.
Kemudian, apabila masyarakat mula sedar akan hakikat penutupan aurat, mereka cipta pula fesyen-fesyen yang nampak islamik. Dikenakan tudung pula. Tapi yang lainnya semua ketat-ketat belaka sehingga menyebabkan sang lelaki tak tentu hala. Tak kurang juga mereka membuat fesyen jubah terkini. Kononnya jubah tersebut adalah pakaian muslimah. Tapi ternyata jubah tersebut tidak mengikut spesifikasi yang ditetapkan oleh Allah SWT. Contohnya jubah ketat yang menampakkan bentuk dan potongan badan. Fesyen islamik kah ini?

Kepada yang suka berpakaian tetapi berbogel, 'ada baiknya' anda hanya berbogel saja apabila keluar rumah. Anda tidak perlu lagi untuk membeli pakaian yang mahal-mahal. Dan anda juga sebenarnya telahpun menayang aset anda secara percuma. Cuma, anda BALUT saja dengan pakaian ketat tu. 'Apa salahnya' anda terus berbogel saja? Senang bukan? Sebab anda tidak malu untuk berpakaian ketat! Kalau tak malu untuk berpakaian ketat, kenapa nak malu pulak apabila disarankan berbogel saja?

Inilah masalah umat yang sangat kronik. Masalah ini hanya dipandang sepi oleh pemerintah. Tiada hukuman dikenakan ke atas 'pembogel-pembogel' ini. Tapi pemerintah kita cukup sibuk menangkap orang yang berdakwah atas alasan mereka adalah ekstrimis, berdakwah tanpa tauliah, dan sebagainya. Apa lagi yang diharapkan daripada pemerintah yang meminta bala daripada Allah SWT ini? Mereka sibuk menangkap dan mengganggu golongan yang menggoyang kedudukan mereka, tetapi tidak sibuk untuk menerapkan hukum-hakam Allah. sumber




No comments:

Follow p a a p a a d a by e-mail